8 kwietnia – czwartek

Temat dnia: Wspólna praca

 

Cele – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, kształtowanie umiejętności arytmetycznych.

 

Dzieci uważnie słuchają wiersza pt. „Wspólna praca” L. Wiszniewskiego, starają się zwrócić uwagę na wszystkie trudne słowa i je zapamiętują. Wyjaśniamy wspólnie słowa – pług, ugór, orka, brona. Pytamy dzieci o zwierzęta, występujące w wierszu, co robiły i o czym opowiadały. Dzieci same układają proste zdania i przeliczają słowa w zdaniu.

„Wspólna praca”– L. Wiszniewski.

Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!

 

„Dlaczego rośliny rosną?” – burza mózgów, by dać odpowiedź na postawione pytanie. Dzieci wykonują plakat, pracę plastyczną, jako odpowiedź na pytanie, czego potrzebują rośliny , by żyć i rozwijać się. Można założyć  hodowlę wybranej roślinki  / cebula, fasola, inne/ i obserwuj codziennie , jak roślinka się zmienia. Nie zapomnij o podlewaniu jej i ustawieniu w odpowiednim miejscu!

 

Praca z KZ  str.62 – dzieci oglądają ilustracje i odpowiadają na pytanie, jakie rośliny /zboża/ może uprawiać rolnik i co można zrobić z tych roślin. Kto jeszcze jest potrzebny by powstał chleb w piekarni?  /kierowca, młynarz, sprzedawca/.

 

Praca z KP3 .45a,b – przypomnienie cyklu rozwojowego roślin, zaznaczanie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli oraz rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.

 

„Odgłosy zwierząt z podwórka” – zabawa słuchowa, kształtowanie percepcji słuchowej. Obejrzyj filmik i zapamiętuj nazwy zwierząt – wyrazy.

„Zwierzęta na wsi” – https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 

Piosenka „Rolnik sam w dolinie” – dzieci słuchają i liczą ile osób i zwierzątek występuje w piosence.

„Rolnik sam w dolinie” – https://www.youtube.com/watch?v=_MfHDnNzwAY

 

Matematyczne działania – wymyślamy proste zadania dotyczące zwierzątek w gospodarstwie, np. Trzy małe kaczuszki pływały w stawie, a później przyszły następne 4 . Ile kaczuszek pływało razem w stawie? Zadaniem dzieci jest układanie działań do zadań z wykorzystaniem cyfr i znaków matematycznych z Alfabetu.

 

Praca KP3 46 a, b – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10, czytanie sylab i pisanie utworzonych z nich wyrazów.