8 kwietnia – czwartek
Temat dnia: Wspólna praca
Cele – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, kształtowanie umiejętności arytmetycznych.
Dzieci uważnie słuchają wiersza pt. „Wspólna praca” L. Wiszniewskiego, starają się zwrócić uwagę na wszystkie trudne słowa i je zapamiętują. Wyjaśniamy wspólnie słowa – pług, ugór, orka, brona. Pytamy dzieci o zwierzęta, występujące w wierszu, co robiły i o czym opowiadały. Dzieci same układają proste zdania i przeliczają słowa w zdaniu.
„Wspólna praca”– L. Wiszniewski.
Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!
„Dlaczego rośliny rosną?” – burza mózgów, by dać odpowiedź na postawione pytanie. Dzieci wykonują plakat, pracę plastyczną, jako odpowiedź na pytanie, czego potrzebują rośliny , by żyć i rozwijać się. Można założyć hodowlę wybranej roślinki / cebula, fasola, inne/ i obserwuj codziennie , jak roślinka się zmienia. Nie zapomnij o podlewaniu jej i ustawieniu w odpowiednim miejscu!
Praca z KZ str.62 – dzieci oglądają ilustracje i odpowiadają na pytanie, jakie rośliny /zboża/ może uprawiać rolnik i co można zrobić z tych roślin. Kto jeszcze jest potrzebny by powstał chleb w piekarni? /kierowca, młynarz, sprzedawca/.
Praca z KP3 .45a,b – przypomnienie cyklu rozwojowego roślin, zaznaczanie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli oraz rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.
„Odgłosy zwierząt z podwórka” – zabawa słuchowa, kształtowanie percepcji słuchowej. Obejrzyj filmik i zapamiętuj nazwy zwierząt – wyrazy.
„Zwierzęta na wsi” – https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
Piosenka „Rolnik sam w dolinie” – dzieci słuchają i liczą ile osób i zwierzątek występuje w piosence.
„Rolnik sam w dolinie” – https://www.youtube.com/watch?v=_MfHDnNzwAY
Matematyczne działania – wymyślamy proste zadania dotyczące zwierzątek w gospodarstwie, np. Trzy małe kaczuszki pływały w stawie, a później przyszły następne 4 . Ile kaczuszek pływało razem w stawie? Zadaniem dzieci jest układanie działań do zadań z wykorzystaniem cyfr i znaków matematycznych z Alfabetu.
Praca KP3 46 a, b – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10, czytanie sylab i pisanie utworzonych z nich wyrazów.
You must be logged in to post a comment.